دانستنی های علمی

علم و دانش

دانستنی های علمی

علم و دانش

علت و درمان سریع درد زانو راست و چپ بعد از ورزش

درد زانو

درد زانو ,درد زانو در جوانی,درد زانو بعد از انزال,درد زانوی راست,درد زانوی چپ,درد زانو بعد از ورزش,درد زانوی پا,درد زانو پا,درد زانو و درمان آن

درد زانو , درد زانو در جوانی , درد زانو بعد از انزال , درد زانوی راست

توضیحاتی در مورد درد زانو

از لحاظ این که زانو درد ناشی از پیچ خوردگی باشد یا آرتروز، روش های مختلفی برای درمان وجود دارد. قبل از این که به درمان زانو درد خود با یک روش خانگی بپردازید باید به این نکته توجه کنید که برای درمان زانو درد متوسط تا شدید به مراقبت های پزشکی نیاز دارید. درمان بعضی زانو درد ها ممکن است به جراحی یا مداخله پزشکی نیاز داشته باشد. احتمال دارد درمان زانو درد هایی که به دلیل آرتروز شدید به وجود آمده اند به جراحی نیاز پیدا کند. همچنین اگر بعد از جراحی دردی در ناحیه زانو احساس می کنید به دکتر مراجعه کنید. با این حال اگر زانو درد شما ناشی از التهاب، آرتروز و یا آسیب جزئی باشد، می توانید روش های درمان خانگی زانو درد را امتحان کنید. اطلاعات خود را در زمینه ی درمان زانو درد بیشتر کنید. روش های مختلف و مکمل ها ممکن است در درمان درد زانوی شما موثر واقع شوند.بسیاری از افراد از زانو درد مداوم شکایت دارند. زانو درد می‌تواند پی‌آمد صدمه دیدن زانو یا بیماری درگیر کننده این مفصل مانند آرتروز باشد. آسیب دیدن زانو بر تمام رباط‌ها (لیگامان‌ها)، بورس‌ها یا تاندون‌های اطراف مفصل زانو اثر می‌گذارد. از آنجایی که زانو یک مفصل فعال تحمل کننده وزن و دارای ساختاری پیچیده است، بیش از دیگر مفصل‌ها آسیب می‌بیند.در این مقاله ما به بحث علائم و علل درد زانو و درمان آن می پردازیم. مفصل زانو همچنین یکی از آسیب‌پذیرترین مفصل‌ها در برابر بیماری‌هایی مانند روماتیسم و آرتروز و لوپوس و همچنین پوکی استخوان، به شمار می‌رود. تشخیص صحیح علت درد زانو در انتخاب یک روند درمان زانو درد مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. دردزانو دلایل مختلفی دارد و درمان‌ زانو درد نیز بسته به تشخیص صحیح پزشک متخصص درد زانو پیشنهاد می‌شود. فرایند درمان در گستره‌ای از روش‌های ساده‌ی دارودرمانی ، ماساژ درمانی، باندپیچی، نرمش‌های کششی یا تقویتی تزریق تا روش های جراحی می باشد.در این مطلب از سایت جسارت در مورد درد زانو صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

درد زانو چیست

درد زانو (به انگلیسی: Knee Pain) یک شکایت عمده در میان بسیاری از افراد جامعه است و عوامل مختلفی در ایجاد آن دخالت دارند. مفصل زانو از مفاصل بزرگ بدن است که به علت فشارهای پیوسته و زیادی که در فعالیت‌های روزمره به آن وارد می‌شود، مستعد بسیاری از آسیب‌ها است. ازطرفی بیماری‌های مختلفی این مفصل بزرگ و مهم را درگیر می‌کنند. آگاهی نسبت به عواملی که باعث درد زانو می‌شوند به ما کمک خواهد کرد تا با تشخیص سریعتر به درمانی بهتر دسترسی پیدا کنیم. درد زانو ممکن است در خود مفصل زانو یا اطراف آن باشد.

مفصل زانو

به دلیل اینکه مفصل زانو پلی را بین مفاصل مچ پا و ران ایجاد می‌کند بنابراین آگاهی نسبت به ساختمان آن جهت مراقبت بیشتر از آن لازم است. دو حرکت مهم زانو از نظر حرکت شناسی، خم شدن (Flexion) و صاف شدن (Extension) است. البته مفصل زانو جزیی چرخشی(Rotation) نیز دارد ولی میزان این حرکت خیلی کم است. در ساختار مفصل زانو سه استخوان شرکت می‌کنند که عبارتنداز: -استخوان ران -استخوان درشت نی -استخوان کشکک سه بخش در مفصل زانو وجود دارد. مفصل اصلی در زانو مفصل درشت نی-رانی (تیبیوفمورال) نامیده می‌شود که شامل دو بخش داخلی و خارجی است. استخوان‌های ران و کشکک مفصل کشککی-رانی (پاتلوفمورال) را تشکیل می‌دهند که بخش سوم در زانو است. ثبات مفصل به وضعیت و ساختار عضلات، رباط ها (عناصری که استخوان‌ها را به هم وصل می‌کند), کپسول مفصلی و همچنین راستای اندام تحتانی بستگی دارد.

کشیدگی و پیچ خوردگی زانو

برای درمان کشیدگی و پیچ خوردگی زانو راهکار زیر را امتحان کنید اگر پایتان پیچ خورد، از جایی سقوط کردید و به هر دلیلی زانویتان در معرض آسیب قرار گرفت کمک های اولیه در خانه می تواند موثر واقع شود. برای درمان این نوع زانو درد خود از کمپرس یخ دور زانوی خود استفاده کنید، زانو های خود را ببندید تا از ورم جلوگیری شود ولی نباید مانع گردش خون شوید. همچنین در حالی که استراحت می کنید پاهای خود را بالا نگه دارید.

صدمات و آسیب های زانو

آسیب‌ها و صدمات بافتی که ممکن است باعث درد زانو شوند شامل موارد زیر است: کشیدگی عضلانی(Muscle Strain) عضله چهارسر ران عضله همسترینگ تاندون پاتلار تاندون همسترینگ عضله پوپلیتئوس تاندون پوپلیتئوس پیچ خوردگی رباط(Ligament Sprain) رباط طرفی داخلی (MCL) رباط طرفی خارجی (LCL) رباط متقاطع جلویی (ACL) رباط متقاطع پشتی (PCL) آسیب منیسک منیسک داخلی منیسک خارجی خونریزی حاد مفصل(همارتروز)

بیماری و درد زانو

بعضی از بیماری‌ها که باعث درد زانو می‌گردند عبارتنداز: نرمی غضروف کشکک یا کندرومالاسی کشکک آرتروز زانو کیست بیکر کیست منیسک منیسک دیسکی شکل آرتریت روماتویید زانو آرتریت چرکی استئوکندریت دیسکان تومورها اسپوندیلیت آنکیلوزان سندرم رایتر آرتریت هموفیلیک آرتریت نقرسی آرتریت سلی استئومیلیت بیماری ازگود اشلاتر بیماری لارسن جانسون

عوامل التهابی درد زانو

عوامل التهابی درد زانو شامل: التهاب بورس‌ها (بورسیت) بورسیت جلوی کشککی (شایع‌ترین بورسی که در زانو درگیر می‌شود) بورسیت عقب تاندون کشککی بورسیت جلوی تاندون کشککی بورسیت عضله نیمه غشایی (سمی ممبرانوسوس) التهاب تاندون ها (تاندونیت) تاندونیت پاتلا (زانوی پرشگران) تاندونیت همسترینگ تاندونیت پوپلیتئوس سینویت زانو

تغییر شکل‌ های زانو

تغییر شکل‌های زانو عبارتنداز: پای پرانتزی پای ضربدری عقب زدگی زانو(هیپراکستنشن زانو) خم شدن زانو

بیشتر بخوایند :

سه نما


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.