خواص و خاصیت خوردن کندر در دوران بارداری و سقط جنین چیست

بسیار شنیده ایم که کندر را برای بیشتر شدن هوش توصیه می کنند.در واقع  این گیاه گیاهی دارویی است از راسته افراها (Sapindales) که از صمغ آن هم به عنوان خوشبو کننده استفاده می‌شود. صمغ کندر را اغلب با اسفنددانه می‌سوزانند.

کندر ، خواص کندر , کندر در بارداری , کندر چیست , کندر و سقط جنین

کندر

این گیاه مقوی قلب-حافظه-صاف شدن صدا-ضد خلط خونی-واقعیت این است که نام علمی این گیاه Boswellia thurifera یا B. sacra است. طعم این عصاره بسیار تلخ می باشد.گفتنی است محققان

دریافتند که تجویز این ماده ، به ویژه دوز ‏‎g/kg‎‏0/05 ، در دوران بحرانی رشد و نمو سیستم عصبی جنین و نوزاد ، سبب افزایش چشمگیر  قابلیتهای یادگیری ، به ویژه تقویت و نگهداری حافظه می گردد . از این

رو به نظر می رسد که کندر می تواند دارای تاثیری مثبت بر روند تکامل مغز و به احتمال زیاد شکل گیری مناسب درختهای دندریتی ، اکسونها و برقراری ارتباطات صحیح بین آنها است.

بهترین راه مصرف کندر چیست ؟

بهتر است بدانید که آنرا کوبیده و هر روز صبح ناشتا یک قاشق مربا خوری از آنرا در یک استکان آب حل کرده و میل نمایید بهترین شیوه استفاده است .

کندر ، خواص کندر , کندر در بارداری , کندر چیست , کندر و سقط جنین

کندر چیست

گفتنی است که همچنین میتوانید آنرا در دهان گذاشته و به صورت آدامس از آن استفاده نمایید اما کمی تلخ میباشد.

خواص این ماده

در واقع جویدنش لثه را محکم میکند و بوی دهان را میزداید برای حافظه مفید است و روایت شده برای حفظ قرآن و قطع ادرار و بلغم از آن میل کنید.

پس از خاصیت های بی شمار کندر بهره ببرید تا حافطه قویتری داشته باشید.

راه‌های دیگر تقویت حافظه؛ تغذیه و ورزش مناسب، مسواک زدن، خوردن غذاهای حاوی گلوکز و کلیسیم و فسفر و ویتامین(مثل خرما، عسل، هویج، پرتقال، سبوس گندم و لبنیات)، مطالعه‌ی روزانه(حداقل نیم ساعت در روز)، مصرف کندر، گذاشتن حنا بر سر، ذکر صلوات و آیت الکرسی، خوردن گوشت گردن(مثل بز و مرغ)، دائم‌الوضو بودن، پوشاندن سر در هنگام سرما و بعد از استحمام، حجامت پشت گوش‌ها و یا سر در افراد گرم مزاج، حفظ و تلاوت قرآن، حفظ شعر، مثبت اندیشی، کم حرفی، خوشرویی، استفاده از نانی که 13 ساعت از پختش گذشته باشد، تقسیم بندی اطلاعاتی که یادگیریشان دشوار است، خوردن گوش ماهی، مصرف انواع مغزها، درمان کم خونی و مصرف مواد غذایی حاوی آهن، اجتناب از مصرف لبنیات به همراه غذاهای آهن‌دار و خوردن صبحانه‌ای کامل و مقوی.

کندر ، خواص کندر , کندر در بارداری , کندر چیست , کندر و سقط جنین

کندر در بارداری

خواص کندور برای انسان بی نظیر است . مهمترین خاصیت آن تقویت حافظه است . به همین دلیل به مادران باردار و همچنین نوجوانان پیشنهاد می شود که آن را مصرف کنند . این ماده طبیعتی گرم و خشک دارد. خون را بند می آورد . مانع خونریزی داخلی یا خونروی از سینه می شود . میتوانید کندور را با صمغ عربی میل کنید . در نتیجه بدبویی دهان و تنگی نفس و تنگی نفس را رفع می کند .خوردن کندور و عسل برای درمان فراموشی بسیار مفید است . میتوانید چند روز روزی یه گرم کندور را در آب بخیسانید و میل کنید . همچنین میتوان از کندور به عنوان ماسک استفاده کرد . این ماسک برای بهبود جای زخم ، نگه داشتن پوست سالم و رفع چین و چروک یا جلوگیری از ان کاربرد دارد .

کندر ، خواص کندر , کندر در بارداری , کندر چیست , کندر و سقط جنین

خواص کندر

آشنایی با خواص کندر

1- برای بهبود بلع و تنفس‌های عمیق کودکان از کندر استفاده می شود .

2- از قدیم الایام از کندور جهت تقویت حافظه و رفع فراموشی و ضعف حافظه استفاده می شده است . خوردن کندر در دوران بارداری بسیار پیشنهاد شده است . این امر برای تقویت حافظه جنین بسیار مناسب است .

3- در زمانهای قدیم از کندور جهت برطرف کردن شک (برای کسانی که مدام شک میکنند و شک دارند) استفاده می شده است .

4-از خواص کندور اینست که از آن جهت رفع ضعف اعصاب و استرس استفاده می کند . کندر آرامبخش است .

5-از کندور جهت کابوس‌های شبانه و خستگی و جوان سازی فکر و بدن نیز میتوان استفاده کرد .

6- جالب است بدانید که کندر معرّق ، مدّر، قابض و قاعده آور است و فواید درمانی زیادی دارد .

7-محافظت در برابر سرماخوردگی و راحتی ماهیچه‌ها و دردهای مفاصل از دیگر خواص کندور است .

8-از دیگر خواص کندور این است که کندر مسئولیت کاهش قند خون، کاهش چربی خون و محافظت از کبد را بر عهده دارد .

9-درمان روماتیسم و حتی آرتریت را با مصرف کندر میتوان انجام داد .

10- به گزارش آسان طب از کندور برای جلوگیری از چروک شدن و جوان و نرم نگه داشتن پوست استفاده می شود .

بنابراین حتما کندور مصرف کنید . کندور در عطاری ها و فروشگاههای داروی گیاهی موجود است . مادران باردار به هیچ وجه کندور را فراموش نکنند .

بیشتر بخوانید : کاسنیترنجبینشاه ترهجوز هندیسیاه دانهمارچوبهمیخکخاکشیرسماق