دانستنی های علمی

علم و دانش

دانستنی های علمی

علم و دانش

علف چای

خواص گیاه علف چای یا گل راعی برای بارداری و افسردگی چیست

علف چای,علف چای چیست,علف چای افسردگی,علف چایی,علف چایر,علف چای (هزار چشم),علف چای کوهی,علف چای هایپیران,علف چای یا گل راعی,علف چای خواص,گیاه علف چای چیست,نام دیگر گیاه علف چای چیست؟,علف چای و درمان افسردگی,علف چایی چیست,علف چایی,خواص علف چایی,گیاه علف چایی,علف چای و خواص,خواص علف چای تبیان,خواص علف چای برای پوست

علف چای , علف چای چیست , علف چای افسردگی , علف چایی یا گل راعی , خواص علف چای

در این مطلب از سایت جسارت به خواص گیاه علف چای یا گل راعی چیست می پردازیم.امیدواریم که این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

 قهوه سبز ، خواص قهوه سبز , قهوه سبز چیست , قهوه سبز و لاغری , قهوه سبز نحوه مصرف

علف چای

علف چای با نام علمی Hypericum perforatum گیاهی است علفی و دائمی به ارتفاع تا یک متر، با بوی معطر و در زمان گل دهی بسیار زیبا.زمان گلدهی گیاه برحسب ناحیه رویش از اردیبهشت تا مهرماه می باشد. محل رویش گیاه در کوهستان ها و ارتفاعات نواحی شمالی کشور می باشد. البته در ارتفاعات متوسط و کم بسیاری از نقاط از جمله کرج، راه چالوس، لاهیجان، ارومیه، بروجرد، گنبدکاووس، کلاردشت و اطراف تهران نیز رویش دارد.قسمت مورد استفاده دارویی گیاه سرشاخه های گلدار آن است.

نارنج ، خواص نارنج , نارنج و لاغری , لاغری و دیابت , خواص آب نارنج

علف چای چیست

گل راعی، هوفاریقون ، گل شهناز (نام علمی: Hypericum perforatum)،گیاهی علفی و پایا از تیره هیپریکاسه (Hypericaceae) است که معمولاً به صورت خودرو در میان کشتزارهای گندم و ذرت یافت می‌شود. در ایران در دامنه کوه‌های البرز، چالوس، مازندران و نقاط غرب ایران و در مسیر قله چین کلاغ به حد زیادی می‌روید. علف چای و گیاهان مشابه آن (Hypericumها)، بنابر داشتنِ hypericin شناسایی شده‌اند؛ امّا گونهٔ H. perforatum (به طور خاص)، یک گیاه دارویی نیرومند و یکی از گیاهان پرفروش در ایالات متّحدهٔ آمریکا است. این گیاه، به طور گسترده در مناطق معتدل اروپا (اوکراین و روسیه)، آسیا (ترکیه، هند و چین) و شمال آفریقا (خاورمیانه) و ایالات متّحدهٔ آمریکا پراکنده شده است. در هند، بر ارتفاعات بلندتر رشته کوه هیمالیا و در تپّه‌های بخش‌های مرکزی کشور می‌روید.

نارنج و لاغری

علف چای افسردگی

علف چای که با نام St. John’s Worth نیز شناخته شده است گیاهی خودرو و هرز است که معمولاً در کشتزارهای گندم و ذرت یافت می شود. گل های این گیاه به رنگ سفید، زرد یا آبی هستند و دارای عطر خاصی هستند.

قهوه سبز را چگونه بخوریم

علف چایی

از خواص علف چای (Hypericum perforatum) تقویت سیستم ایمنی بدن و موثر در درمان ایدز و بیماری‌های عصبی است. در ادامه خواص علف چای را بشناسید.علف چای گیاهی است علفی و دائمی به ارتفاع تا یک متر، با بوی معطر و در زمان گل‌دهی بسیار زیبا است. زمان گلدهی گیاه برحسب ناحیه رویش از اردیبهشت تا مهر ماه می‌باشد. محل رویش گیاه در ایران، کوهستان‌ها و ارتفاعات نواحی شمالی کشور می‌باشد، البته در ارتفاعات متوسط و کم بسیاری از نقاط از جمله کرج، راه چالوس، لاهیجان، ارومیه، بروجرد، گنبدکاووس، کلاردشت و اطراف تهران نیز رویش دارد. علف چای در مزارع چای شمال به عنوان علف هرز می‌ روید و احتمالا نامگذاری آن بدین علت است، قابل توجه اینکه گیاه علف چای با گیاه چای معمولی ارتباطی ندارد. نام‌های دیگر علف چای، گل راعی، گل هزار چشم و هوفاریقون است. در عربی به آن حشیشه القلب می‌گویند
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.